تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
31
اعلام اولین نرخ خودرو در سال جدید

افزایش قیمت خودروهای ۱۴۰۰ فروکش کرد

  • کد خبر : 12183
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۰۴
افزایش قیمت خودروهای ۱۴۰۰ فروکش کرد
سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا

سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو آرام و راکد است و مشتری چندانی مراجعه نمی‌کند. قیمت‌ها الان نسبت به قبل از عید تغییرات چندانی ندارد. البته در روزهای ابتدایی سال که خودروهای مدل ۱۴۰۰ عرضه می‌شدند کمی با افزایش قیمت مواجه بودند که این افزایش دوباره فروکش کرد.

وی با اشاره به نرخ روز خودرو خاطرنشان کرد: سمند LX که چند روز پیش در آگهی‌ها ۲۰۰ میلیون فروخته می‌شد الان به ۱۸۸ میلیون تومان رسیده است، و ۲۰۶ تیپ ۲ که ۲۰۲ تا ۲۰۳ میلیون تومان اعلام می‌شد الان ۱۹۷ میلیون تومان است.

موتمنی در ادامه افزود: قیمت پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۶ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۴ میلیون تومان، تیبا ۲ هاچ بک مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۳۲ میلیون تومان و مدل ۹۹ حدود ۱۲۵ میلیون تومان و تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۲۴ میلیون تومان و مدل ۹۹ حدود ۱۱۸ میلیون تومان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در مورد سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد: در دو تا سه ماه آینده تغییر قیمتی در بازار خوردو شاهد نخواهیم بود، من فکر می‌کنم اگر عرضه به قدری باشد که نیاز بازار را تامین کند فاصله قیمت کارخانه و بازار کمتر شده و قیمت‌ها در بازار ریزش خواهد داشت. البته به شرط اینکه ثبات نسبی قیمت ارز نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: اگر در قیمت ارز یک ثبات نسبی وجود داشته باشد افزایش قیمتی در بازار خودرو رخ نمی‌دهد چراکه دیگر تقاضای کاذب که باعث تغییر قیمت‌ها می‌شد وجود ندارد. وقتی نوسان نرخ ارز وجود دارد کسانی که نقدینگی دارند وارد بازار می‌شوند و به خاطر سود خرید می‌کنند. با ثبات نسبی قیمت ارز در چند ماه گذشته شاهد هستیم که تقاضای کاذب فروکش کرده است. اما در تعطیلات قیمت ارز به کانال ۲۶ هزار تومان و سپس ۲۴ هزار تومان رسید بنابراین قیمت سمند ۱۲ میلیون کاهش پیدا کرد.

موتمنی با تاکید بر اهمیت عرضه یادآور شد: عرضه اهمیت زیادی در قیمت دارد. برای مثال کوییک اتوماتیک که قیمت کارخانه آن ۲۳۲ میلیون تومان است، با افزایش عرضه در اسفندماه و کم بودن تقاضا در بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر از کارخانه فروخته می‌شد. یعنی خودرویی که قیمت کارخانه آن ۲۳۲ میلیون است در روزهای آخر سال در بازار بین ۱۹۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=12183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.