تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
20
سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران:

رکود سنگين در بازارخودرو؛ معاملات در حد صفر است/ کاهش ۱۵ درصدي قيمت خودرو در بازار آزاد

  • کد خبر : 12258
  • ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۶
رکود سنگين در بازارخودرو؛ معاملات در حد صفر است/ کاهش ۱۵ درصدي قيمت خودرو در بازار آزاد
رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در رابطه با واکنش بازار به عرضه ۱۰ هزار دنا پلاس در بورس کالا اظهار داشت: بازار خودرو به دنبال کاهش اخير قيمت ارز در روزهاي اخير به خواب رفته و رکود سنگيني بر بازار حاکم و معاملات در حد صفر است.

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: قيمت خودروها در بازار آزاد بين ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش يافته است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، گفت: با توجه به آنکه تحويل خودروهاي عرضه شده در بورس کالا از جمله خودرو دنا به خريداران در ماه هاي آينده صورت مي گيرد و همچنين با توجه به رکود حاکم بر بازار خودرو، عرضه اخير در بازار فعلا تاثيري نداشته و آثارش در بازار نمايان نشده است.

وي بيان داشت: بعد از هيجانات و تلاطماتي که سه هفته پيش با افزايش قيمت ارز در بازار خودرو ايجاد شد با کاهش مجدد قيمت ارز اين هيجانات از بين رفت و اکنون بازار خودرو در رکود کامل به سر مي برد.

رئيس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به عرضه اخير ايران خودرو اظهار داشت: تعداد زياد ثبت نام کنندگان در طرح اخير عرضه خودرو از طريق قرعه کشي ناشي از اختلاف قيمت عرضه خودرو از کارخانه تا بازار است و بخش زيادي از خريداران به دنبال سود هستند.

وي افزود: قيمت دنا پلاس اتومات امروز در بازار آزاد حدود ۷۰۰ ميليون تومان و قيمت دنا پلاس دندهاي نيز حدود ۶۲۵ ميليون تومان است که نسبت به روز گذشته بدون تغيير است.

موتمني اظهار داشت: همانطور که فاصله قيمت کارخانه تا بازار موجب افزايش تقاضاي خريد در عرضه خودروسازها ميشود در بورس کالا نيز با توجه به اختلاف قيمت عرضه بورس تا بازار آزاد تقاضاي غيرواقعي وجود دارد و بخشي از خريداران از بورس به دنبال کسب سود هستند.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: به علت محدوديت عرضه، دائما تقاضا وجود دارد و هر زماني که خودرو در بورس يا از طريق خودروساز عرضه شود تعداد زيادي متقاضي خريد وجود دارد.

وي افزود: افزايش چند هفته پيش قيمت ارز موجب بالا رفتن قيمت ها شد؛ اما بعد از کاهش نسبي قيمت ارز قيمت خودرو حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش يافت به عنوان مثال قيمت پژو ۲۰۶ تيپ دو که با افزايش قيمت ارز به حدود ۵۱۵ ميليون تومان افزايش يافته بود در حال حاضر در بازار به حدود ۴۴۰ ميليون تومان رسيده است.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=12258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.