تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
12
سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران:

با عرضه مستمر خودرو قيمت بازار شکسته مي‌شود

  • کد خبر : 12293
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
با عرضه مستمر خودرو قيمت بازار شکسته مي‌شود
رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بيان داشت: در صورت آغاز عرضه هاي مستمر خودرو در بازار قطعا قيمت خودرو در بازار شکسته مي شود و فاصله قيمت خودرو از کارخانه تا بازار کاهش مي يابد.

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار داشت: در بازار، مشتري صف نکشيده و قطعا تحويل ۵۰ هزار دستگاه خودرو به متقاضيان طرح يکپارچه موجب کاهش شديد قيمت خودرو در بازار مي شود.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در اين هفته ۵۰ هزار دستگاه خودرو به متقاضيان طرح يکپارچه تحويل داده مي شود که در صورت تداوم عرضه خودرو توسط خودروسازان، قطعا قيمت خودرو در بازار کاهش مي يابد.
سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به ثبت نام بيش از ۹۰۰ هزار متقاضي خريد خودرو در طرح يکپارچه عرضه خودرو، اظهار داشت: از اين تعداد ثبت نام کننده حدود ۸۰۰ هزار نفر متقاضي خريد خودرو از شرکت ايران خودرو و حدود ۴۰ هزار نفر نيز متقاضي خريد خودرو از سايپا هستند و ساير متقاضيان نيز متقاضي خريد خودرو از ساير خودروسازان داخلي کشور هستند.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بيان داشت: از اين هفته تحويل خودروهاي ثبت نامي در طرح يکپارچه خودرو به مشتريان آغاز مي شود مي شود، مقرر شده است در اين هفته ۵۰ هزار خودرو توسط خودروسازان به غير از تعهدات قبلي به متقاضيان خريد خودرو در طرح يکپارچه عرضه شود ضمن اينکه گفته ميشود به صورت هفتگي اين ميزان عرضه ادامه داشته باشد.

وي افزود: شرکت سايپا متعهد شده که همه ۴۰ هزار خودرو ثبت نامي در طرح يکپارچه را تا مرداد به ثبت نام کنندگان تحويل دهد.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بيان داشت: ايران خودرو نيز عرضه خودروهاي خود به مشتريان را از ماه جاري آغاز مي کند؛ اما با توجه به تقاضاي زياد براي خودروهاي اين شرکت خودروساز که حدود ۸۰۰ هزار دستگاه است تحويل تعدادي از خودروهاي پرمتقاضي اين شرکت مانند دنا، پژو پارس و پژو ۲۰۷ اتومات به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

وي افزود: با توجه به اين مساله مقرر شد که يکبار ديگر در ۵ ارديبهشت فرصتي در سامانه يکپارچه فراهم شود تا متقاضيان خريد خودرو که نوبت آنها به سال آينده موکول شده است بتوانند خودروي خود را تغيير دهند و به جاي خودروهاي پرمتقاضي خودروهايي مانند رانا، تارا، شاهين و يا ساير خودروهاي توليدي توسط خودروسازان را انتخاب کنند تابدين وسيله تحويل خودروي اين افراد نيز در سال ۱۴۰۲ صورت گيرد.

موتمني با اشاره به تقاضاي بسيار زيادي براي محصولات ايران خودرو و خصوصا سه محصول پژو اتومات ۲۰۷، دنا پلاس و پژو پارس اظهار داشت: در مجموع فاصله قيمت کارخانه تا بازار محصولات ايران خودرو زياد است و در مورد اين سه خودرو فاصله قيمتي چند صد ميليون وجود دارد؛ لذا همين مسئله باعث شده تا تقاضا در سامانه يکپارچه براي اين سه خودرو بسيار زياد باشد.

وي با اشاره به حدود ۴۰ هزار تقاضا براي محصولات سايپا گفت: فاصله قيمت کارخانه تا بازار محصولات اين شرکت خودروساز کمتر است لذا تقاضاي کمتري نيز براي خودروهاي اين خودروساز وجود دارد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=12293

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.