به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو »، ویژگی اصلی این سیستم راندمان حرارتی فوقالعاده ۴۷٫۲۶ درصد است، عددی که گفته میشود از سیستم DM-i کمپانی BYD هم بیشتر است. این نسل جدید در ۳ نسخه مختلف عرضه خواهد شد:
۱٫ مدل EM-i
2. مدل EM-P
3. مدل هیدروژنی
جیلی اولین نسخه سیستم پلاگین هایبرید Leishen را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد که شامل یک موتور با راندمان حرارتی ۴۳٫۳۲ درصد و گیربکس ۳ سرعته DHT بود. این سیستم در بازار های بینالمللی با ۲ اسم Leishen یا NordThor معرفی میشد.
به گفته مسئولان ارشد شرکت جیلی بخش اصلی سیستم جدید یک موتور ۱٫۵ لیتری است که راندمان حرارتی ۴۷٫۲۶ درصد دارد. برای مقایسه باید گفت که راندمان حرارتی موتور BYD در سیستم DM-i حدود ۴۶٫۰۶ درصد است. یکی از نکات مثبت سیستم جدید استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی است که با کنترل دقیق جریان های ضعیف، عمر باتری را تا ۱۵ درصد افزایش میدهند.
خودرو هایی که از نسخه EM-i این پیشرانه استفاده میکنند و موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی دارند لوگوی EM-i خواهند داشت. اولین مدلی که از این سیستم استفاده میکند سدان Geely Galaxy A7 است. مصرف سوخت این پیشرانه فقط ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد مسافت ترکیبی ۲۱۰۰ کیلومتری دارد. این خودرو در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار چین خواهد شد.
در نسخه EM-P موتور توربوشارژ به همراه سیستم ۴ چرخ متحرک ارائه میشود. اولین مدلی که به این پیشرانه مجهز میشود کراساوور سایز بزرگ Geely Galaxy M9 است. طبق گفته کمپانی هوش مصنوعی در این مدل به توزیع هوشمند گشتاور بین چرخ ها کمک میکند. مدل Galaxy M9 دارای برد مسافت ترکیبی ۱۵۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ۴٫۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن فقط ۴٫۵ ثانیه طول میکشد. این مدل هم در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ وارد بازار چین خواهد شد.
همچنین جیلی قصد دارد نسخه هیدروژنی سیستم Leishen AI Hybrid 2.0 را هم وارد بازار کند. این مدل دارای موتور احتراقی جدید با راندمان حرارتی خارقالعاده ۴۸٫۱۵ درصد خواهد بود. انتظار میرود یک سدان و یک کراساوور با این پیشرانه در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ معرفی شوند.
دانلود با کیفیت