تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
14
سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودروي تهران:

عرضه غيرشفاف‌ در بورس کالا عامل افزايش قيمت خودرو‌/ «کاهش عرضه» سياست خودروساز براي گران ‌کردن است

  • کد خبر : 12245
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
عرضه غيرشفاف‌ در بورس کالا عامل افزايش قيمت خودرو‌/ «کاهش عرضه» سياست خودروساز براي گران ‌کردن است

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره قيمت خودرو در بازار اظهار داشت: قيمت خودرو در روزهاي اخير افزايش يافته است، اما اگر بخواهم به صورت دقيقتر عنوان کنم، از آبان سال گذشته تا آبان امسال، قيمت خودرو حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزايش يافته است. رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار […]

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره قيمت خودرو در بازار اظهار داشت: قيمت خودرو در روزهاي اخير افزايش يافته است، اما اگر بخواهم به صورت دقيقتر عنوان کنم، از آبان سال گذشته تا آبان امسال، قيمت خودرو حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزايش يافته است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران اظهار داشت: قيمت خودرو در سال جاري يک بار در ارديبهشت افزايش يافت و پس از آن از ارديبهشت تا شهريور افزايش قيمت به صورت کند انجام مي شد؛ اما از شهريور به بعد افزايش قيمت خودرو سرعت بيشتري گرفت و اخير نيز شاهد شدت رشد قيمت خودروها هستيم.

مؤتمني با تشريح عوامل مختلف مؤثر در افزايش قيمت خودرو، بيان کرد: افزايش قيمت ارز و عرضه قطره چکاني خودرو همواره از عوامل مؤثر بر افزايش قيمت خودرو بوده است، اما اخيرا عرضه خودرو در بورس کالا نيز به عوامل مؤثر بر افزايش قيمت خودرو در بازار اضافه شده است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بيان داشت: بارها گفته شده بود عرضه خودرو در بورس در صورتي منجر به نتايج مثبت و کنترل قيمت مي شود که اين عرضه به صورت مستمر باشد؛ در شرايط فعلي عرضه خودرو در بورس بسيار محدود است؛ بنابراين قيمت عرضه در بورس از نظر خريداران همان قيمت کارخانه قلمداد ميشود؛ اما با اين تفاوت که قيمت عرضه در بورس بالاتر از قيمت کارخانه است و همين موضوع نيز بر افزايش قيمت در بازار تاثيرگذار است.

مؤتمني اضافه کرد: باوجود رکود کامل در بازار خودرو، قيمت ها افزايش يافته است، اصلي ترين مشکل در حوزه خودرو عدم تناسب بين عرضه و تقاضاست، اگر اين مسئله حل شود، قيمت ها نيز کنترل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=12245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.