• امروز : شنبه - ۳۱ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 21 June - 2025
4

کاپوت نمایشی دردسرساز شد، اعتراض دارندگان SU۷ Ultra به شیائومی بالا گرفت

  • کد خبر : 23248
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۲۰:۵۴
کاپوت نمایشی دردسرساز شد، اعتراض دارندگان SU۷ Ultra به شیائومی بالا گرفت

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، ماجرا از اوایل ماه مه ۲۰۲۵ شروع شد، وقتی چند وبلاگ نویس خودرو کاپوت فیبرکربن با دو خروجی هوا را آزمایش کردند. این کاپوت توسط شیائومی به عنوان «طراحی خنک کننده در سطح پیست مسابقه» معرفی شده بود. اما آزمایش ها نشان داد این دریچه های هوا تقریباً هیچ […]

به گزارش پایگاه خبری «اتحادیه خودرو»، ماجرا از اوایل ماه مه ۲۰۲۵ شروع شد، وقتی چند وبلاگ نویس خودرو کاپوت فیبرکربن با دو خروجی هوا را آزمایش کردند. این کاپوت توسط شیائومی به عنوان «طراحی خنک کننده در سطح پیست مسابقه» معرفی شده بود. اما آزمایش ها نشان داد این دریچه های هوا تقریباً هیچ جریانی تولید نمی‌کنند. حتی یکی از بلاگر ها با قرار دادن دستمال کاغذی روی دریچه ها و روشن کردن فن نشان داد که هیچ حرکتی در دستمال ایجاد نمی‌شود.

بررسی های دقیق‌تر هم نشان داد بر خلاف گفته های شیائومی، این کاپوت نه سیستم ترمز را خنک می‌کند و نه نیروی فشار به پایین یا Downforce لازم برای عملکرد بهتر خودرو را فراهم می‌کند.

کمپانی Xiaomi Motors در تاریخ ۷ مه با انتشار یک بیانیه رسمی عذرخواهی کرد و گفت که در توضیح عملکرد این کاپوت شفاف نبوده است. شیائومی اعلام کرد که این کاپوت بیشتر برای شبیه سازی ظاهر مدل مفهومی ساخته شده و فقط به اندازه خیلی کم جریان هوا را هدایت کرده و کمی به خنک شدن بخش جلویی خودرو کمک می‌کند.
شیائومی همچنین توضیح داد که در برنامه ریزی اولیه اصلاً قصد نداشت این کاپوت را عرضه کند چون مدل استاندارد خودرو از نظر عملکرد برای استفاده در پیست های حرفه‌ای هم کافی بود.

برای جبران این مشکل، شرکت Xiaomi بسته‌ای را معرفی کرده که به ۲ بخش تقسیم می‌شود:

۱٫ کسانی که هنوز خودرو خود را تحویل نگرفته‌اند می‌توانند کاپوت فیبرکربن را با مدل آلومینیومی جایگزین کنند.

۲٫ خریداران فعلی و کسانی که سفارش آن‌ها تأیید شده هم ۲۰ هزار امتیاز پاداش معادل ۲ هزار یوآن یا حدود ۲۷۵ دلار دریافت می‌کنند.

خبر بد برای شیائومی این است که خیلی از مشتریان این راه حل را قبول نکرده‌اند. طبق گزارش ها حداقل ۳۰۰ نفر از مالکان به گروه های حمایت از حقوق مشتریان پیوسته‌اند و خواهان بازگشت کامل پول های خود هستند.
یکی از این گروه ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چه مشکل از تبلیغات اشتباه باشد و چه از توضیح ناقص شیائومی، این شرکت باید مسئولیت اشتباه خود را بپذیرد و تقصیر را گردن مشتری نیندازد.»

این اتفاق باعث شده تا نگرانی هایی درباره شفافیت تبلیغات خودروسازان مخصوصا شرکت های تازه وارد بازار مثل شیائومی که قبلاً در زمینه لوازم الکترونیکی فعالیت می‌کرد مطرح شود.

شیائومی اخیرا در بخش تولید خودرو به مشکل خورده و اخبار خوبی از آن منتشر نمی‌شود. در ۲۹ ماه مارس سال جاری میلادی تصادف یک مدل SU7 این کمپانی باعث مرگ ۳ دختر دانشجو شد که از سیستم رانندگی خودکار یا کمک راننده استفاده می‌کردند، مسلما این حادثه در کنار حواشی جدید لطمه بزرگی به شیائومی خواهد زد.

دانلود با کیفیت

لینک کوتاه : https://www.uead.ir/?p=23248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.