به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این خودرو توسط برند زیرمجموعه اقتصادی کمپانی Nio یعنی Onvo عرضه میشودو از پلتفرم ۹۰۰ ولتی بهره میبرد، این خودرو در تمامی نسخه ها به شکل استاندارد از پک باتری با ظرفیت ۸۵ کیلوواتساعت استفاده میکند.
مصرف نسخه محرک عقب یا RWD معادل ۱۴٫۵ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر تحت استاندارد CLTC بوده و برد مسافت آن ۶۰۵ کیلومتر است. در حالی که مصرف نسخه تمام چرخ محرک یا AWD برابر با ۱۵٫۴ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و برد مسافت آن ۵۷۰ کیلومتر است.
استفاده از یک نوع باتری در هر ۲ نسخه RWD و AWD تولید را ساده کرده و احتمالا از سیستم تعویض باتری هم پشتیبانی میکند.
وزن این کراساوور تمام برقی بین ۲۲۵۰ تا ۲۳۸۵ کیلوگرم بسته به نوع امکانات متغیر است. در طراحی این خودرو کاهش وزن اهمیت بالایی داشته که آن هم با رعایت موارد زیر انجام شده است:
۱٫ کاهش ۵۰ درصد وزن سیم کشی های ولتاژ بالا
۲٫ کاهش ۱۹٫۶ درصد وزن کالیپر های ترمز آلومینیومی
۳٫ کاهش ۲۴٫۳ درصد وزن میله های تعادل از نوع توخالی
۴٫ کاهش ۱۱٫۳ درصد وزن چرخ های ۲۰ اینچی با تکنولوژی مقاومت پایین در مقابل هوا
۵٫ کاهش ۲۱٫۸ درصد وزن سیستم تعلیق و زیربندی
مدل L90 از همان موتور الکتریکی استفاده میکند که در مدل لوکس Nio ET9 هم به کار رفته و به ماژول قدرت سیلیکون کاربید ۱۲۰۰ ولتی مجهز است. نسخه AWD خروجی قدرت ترکیبی معادل ۴۴۰ کیلووات یا معادل حدودا ۵۹۰ اسببخار دارد. اطلاعات دقیق مثل شتاب یا حداکثر سرعت هنوز منتشر نشدهاند.
طبق گفته کمپانی خریداران محصولات Onvo از ۱۵ ماه مه سال جاری به حدود ۲ هزار ایستگاه تعویض باتری در سراسر چین دسترسی خواهند داشت. این شبکه شامل ۲٫۴۳۸ شارژر اختصاصی کمپانی Onvo و بیشتر از ۵۷ هزار شارژر کمپانی های دیگر است.
کراساوور L90 اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ معرفی شد و دارای چیدمان ۳ ردیفه صندلی است. هرچند جزئیات و امکانات بخش کابین هنوز اعلام نشده اما پیشبینی میشود این خودرو به شکل ۶ و ۷ سرنشین عرضه شود.
گفته شده که این کراساوور تمام برقی در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و در بازار چین پایینتر از مدل Nio ES8 قرار میگیرد. قیمت آن معادل ۶۸٫۶۰۰ تا ۸۲٫۴۰۰ دلار آمریکا اعلام شده اما پیشبینی میشود تریم پایه کمتر از ۵۵ هزار دلار قیمت داشته باشد.
دانلود با کیفیت